Інтернет-реклама

Реклама в інтернеті має безліч переваг. З одного боку вона дуже схожа на рекламу в пресі. По суті, це розміщення текстових і графічних матеріалів на сторінках різних сайтів. Але вона має ширші можливості, такі як анімація та підключення звуку. Це робить її багато в чому схожою на рекламу на телебаченні та радіо. Можна сказати, що реклама в інтернеті володіє можливостями практично всіх існуючих видів реклами. Величезна перевага інтернет-реклами — чіткий таргетинг — рекламний механізм, що дозволяє виділити зі всієї наявної аудиторії тільки ту частину, яка відповідає певним критеріям (цільову аудиторію), і показати рекламу саме їй. Це означає, що ви можете підбирати свою аудиторію за будь-якою ознакою: географічною, віковою, статевою, професійною, хобі та рівнем статків. Ще однією перевагою реклами в інтернеті є оперативність, тобто можливість швидко замінити чи змінити рекламне оголошення. Ви відслідковуєте реакцію аудиторії на вашу рекламу і, якщо вона не задовільна, в будь-який час замінюєте рекламне оголошення на більш ефективне. І, звичайно ж, серед плюсів інтернет-реклами — її інтерактивність, тобто взаємодія зі споживачем. Інтерактивна реклама формує лояльність до товару не тільки під час активної рекламної кампанії, а й на весь період. У даному випадку робота ведеться не з усією цільовою аудиторією, а тільки з її активною частиною, ядром. Ваша інтернет-реклама повинна мати зворотний зв’язок (швидка он-лайн консультація, он-лайн замовлення). Це значно економить дорогоцінний час, тим самим забезпечується комфорт ваших споживачів. Так само використання інтернету суттєво може допомогти вам у маркетингових дослідженнях, шляхом створення он-лайн опитувань. Плюс, моментальна оцінка ефективності — вам не доведеться чекати місяць, щоб підбити результати. І, звичайно ж, не варто забувати про таку перевагу інтернет-реклами, як відносно невисока вартість. Не кожна компанія може собі дозволити трансляцію реклами на телебаченні, чи публікацію в глянці.

Отже, підіб’ємо підсумки. Перевагами реклами в інтернеті є:

  • Таргетинг (демонстрація реклами тільки вашій, ретельно підібраній, цільовій аудиторії)
  • Оперативність (можливість швидко змінити рекламу)
  • Інтерактивність (зворотний зв’язок, формування лояльного ставлення до товару, бренду)
  • Оперативна оцінка ефективності
  • Спрощення проведення маркетингових досліджень
  • Відносно невисока вартість

Слід пам’ятати, що починаючи рекламну кампанію в інтернеті, добре б мати там же своє представництво — сайт. Для початку достатньо створити сайт-візитку — коротка інформація про фірму, опис товарів і послуг, а також контактні дані, схема проїзду, тощо. І якщо клієнта ви зацікавили, то він, звичайно ж, занесе ваш сайт в закладки, а не згадуватиме, де ж бачив вашу рекламу і як же вас знайти.

Не зважаючи на всі переваги реклами в інтернеті, є в неї певні недоліки. У першу чергу — зона покриття. На жаль, лише 40% українців мають регулярний доступ до інтернету. Крім того,ефективність деяких видів реклами в інтернеті досить складно об’єктивно оцінити. Тому остерігайтеся шарлатанів, які наобіцяють вам «золоті гори», а в результаті не приведуть жодного нового клієнта. Натомість продемонструють барвисті таблиці та діаграми з оцінками їхньої роботи. Ми хочемо, щоб Ви розуміли, що інтернет-реклама не може розглядатися як щось відокремлене. Вона входить до комплексу рекламної кампанії.

Є кілька видів реклами в інтернеті. Кожен із них має свої особливості, переваги і недоліки. І тому підбирається індивідуально для кожного клієнта. Основними видами інтернет-реклами є:

  • Текстова реклама
  • Банерна реклама
  • Контекстна реклама
  • Брендування сторінок
  • Вірусна реклама
  • E-mail-розсилка

Текстова реклама — розміщення невеликих рекламних оголошень на спеціальних сайтах-дошках або у тематичних каталогах, рекламні статті на тематичних сайтах і власному сайті.

Банерна (медійна) реклама — розміщення графічного зображення (банера) певного розміру на вибраних сайтах. До основних її видів належать графічні і флеш-банери, Rich-Media (ролики і графіка поверх сторінки), Pop-Under (реклама в новому вікні браузера), Top-Line (розтяжки над вмістом сторінки). Можна сказати, що банерна реклама — один з найпопулярніших видів реклами в мережі. Вона начебто інтуїтивно зрозуміла замовнику і часто пропонується для просування. Але! Давайте розбиратися. Банерна реклама, напевно, найбільш подібна до зовнішньої. Ви йдете або їдете і краєм ока помічаєте рекламний щит. Довго читаєте інформацію на ньому? А може відразу ж дістаєте телефон і набираєте номер з реклами? Ні, але інформація відкладається у підсвідомість, і при необхідності випливе. Так само, подорожуючи простораими інтернету, ви бачите рекламні банери. Часто ви на них клікаєте? Навряд чи. Тож банерна реклама в мережі виконує фактично ті ж функції що і наружка в реальному житті. Перш за все це популяризація бренду або товару. Нагадування, що є такий. Наступне – це інформування. Про все на світі: про знижки, про акції, про майбутній концерт, фестиваль або іншому подію. Соціальні функції. Ті ж нагадування: жінок і дітей не бити, батькам допомагати, за кермом не пити, здавати донорську кров та ін Презентація нового товару або послуги на ринку. Про них ще ніхто не чув, тому спеціально шукати в пошуковику не будуть. Банерна (медійна) реклама дуже ефективна в першу чергу для відомих компаній і брендів.

Контекстна реклама прив’язана безпосередньо до пошукових систем (Google, Yandex, ін), і певних слів, які вибрав замовник. Тобто, користувач вводить певний запит в пошукову систему, і якщо запит відповідає ключовим словам, то ваше оголошення буде показане цьому користувачеві. Простіше кажучи, Ваше рекламне оголошення буде показано лише тим користувачам, які зацікавлені у подібному товарі чи послузі. Із переваг контекстної реклами слід зазначити швидкий запуск рекламної кампанії, залучення тільки зацікавлених відвідувачів, швидка конвертація відвідувачів у справжніх клієнтів, постійний приплив нових відвідувачів на сайт, прогнозованість та контрольованість рекламного бюджету з мінімальними ризиками, гнучкість управління оголошеннями. Відмінно підходить для залучення відвідувачів до інтернет-магазинів, для просування товарів і послуг, які вже відомі користувачам і потрібні їм. Ваша цільова — аудиторія постійні користувачі інтернету.

До недоліків контекстної реклами можна віднести непримітний вигляд рекламних блоків, нерегулярний попит (сезонність товару або різний попит в пошукових системах у різний час), висока вартість конкурентних запитів (якщо ви працюєте в сфері з високою конкуренцією, то така реклама може виявитися нерентабельною). А якщо ви взагалі придумали щось нове, то логічно припустити, що люди зовсім не шукають ваш товар або послугу, тому що навіть не чули про них. В останньому випадку добре б підключити вірусну рекламу і розповісти про новеньке cпільноті.

До будь-якої реклами люди ставляться досить скептично, до реклами нового товару — із подвійною недовірою, а от до думки якогось Х з міста N з приводу певного товару ставляться дуже навіть прихильно, з довірою та інтересом. Ось це і є вірусна реклама. Основна мета вірусної реклами — змусити глядачів розповідати один одному про побачене, причому не як про рекламу, а як про щось цікаве, незвичне. В інтернеті для таких цілей активно використовуються соціальні мережі, форуми та інші інтернет-спільноти в яких люди діляться думками, посиланнями, постять інформацію, яка цікава читачам їх сторінок і блогів. Вірусна інтернет-реклама — інструмент, який підходить для роботи з будь-якою аудиторією. Вона сприймається не як реклама, що знижує рівень ворожості до неї, а значить зростає довіра до інформації. До того ж вона залучає людину в процес рекламування, що створює більш тісний емоційний зв’язок між споживачем і брендом. Вірусна реклама в інтернеті дешевше, якщо аналізувати кінцеву вартість контакту з цільовою аудиторією. І звичайно ж, як все незвичне, вона краще запам’ятовується завдяки своїй яскравості і неординарності. «Сарафанне радіо» працює у всі часи.

Мабуть, основним недоліком вірусної реклами є ризик. Адже в нестандартній рекламі застосовуються нові невипробувані ходи, і ніхто не може сказати заздалегідь чи будуть вони вдалими. Виходячи з цього, виникає необхідність у більш ретельному плануванні і підготовці рекламної кампанії, детальному опрацюванні всіх її етапів від сценарію до реалізації задуманого.

Розсилка по електронній пошті або Derect mail (директ-мейл) — цілеспрямована адресна розсилка рекламних та інформаційних матеріалів електронною (і звичайної) поштою. З переваг слід відзначити те, що продавець посилає рекламні повідомлення безпосередньо покупцеві без посередників. Рекламне послання не конкурує з іншими подібними або з основною інформацією на сайті. Ефективність подібної реклами істотно залежить від збігу рекламного повідомлення з інтересами аудиторії обраної для розсилки. Отже, до підбору бази для розсилки варто підходити серйозно. До того ж обов’язково потрібно мати хорошу цільову сторінку, на яку перейде зацікавлений користувач. База повинна містити адреси людей, які висловили згоду на отримання торгової інформації. Інакше вас можуть звинуватити у розсиланні спаму — небажаних і непотрібних листів. А це зіпсує імідж компанії чи бренду. Перевагою також є повний контроль над процесом. Істотним недоліком розсилки, є можливе негативне ставлення адресатів до ваших листів, оскільки засмічення поштової скриньки непотрібними і нецікавими листами завжди дратує. Ну і звичайно ж пам’ятайте, що ваша реклама, звернена до потенційних клієнтів, виражає ваше до них ставлення!